Jak poniżyć poziom cholesterolu we krwi

Piękność ciała i zdrowie – atrybuty bardzo ważne. A co jest ważniejsze, to obecność skutecznych sposobów ich zachowania. I teraz w praktyczniej medycynie funkcjonuje takie pojęcie, jak hipercholesterolemia. Ono oznacza powiększenie koncentracji cholesterolu we krwi, co wskazuje się na przejściu naczyń tętniczych ciała. Ten aspekt ważny, ponieważ zdrowie naczyń działa na przedłużenie życia i funkcjonalnej aktywności człowieka.

Będziesz potrzebować:
1

Dlaczego kontrolować poziom cholesterolu

Fizycznie aktywny człowiek jest zdrowy, to znaczy ten kto potrafi żyć w ciągu wielu lat bez obecności socjalnie znaczących chorób. Do nich można odnieść choroby serca i naczyń. Choroba tętnic wieńcowych, nadciśnienie tętnicze, choroby naczyń mózgowych – wszystkie one poważnie ograniczają człowieka w funkcjonalnej aktywności i poniżają długość jego życia.

I między tymi patologiami istnieje prosta zależność od poziomu cholesterolu we krwi.

Cholesterol – jest to tłusty spirytus, nierozpuszczalny w wodzie, ale rozpuszczalny w tłuszczach, które są jego nośnikami – transportem po naczyniu krwionośnym.

Rola cholesterolu:

  • Główny składniki membrany komórkowej;
  • Formuje błonę włókien nerwowych;
  • Ważny dla normalnej pracy układu odpornościowego, włączając ochronę od raka;
  • Niezbędny dla wyrabiania hormonów nadnerkowych i hormonów płciowych;
  • Odgrywa ważną rolę w prace mózgu;
  • Uczestniczy w wyprodukowaniu witaminy D.

Lipoprotein o wysokiej gęstości – ‘’dobry cholesterol’’.

Usuwają cholesterol ze ściany naczyniowej czyszcząc w taki sposób ‘’tętnicy’’. Jego wysokie stężenie poniża ryzyko miażdżyca i chorób serca.

Rekomendowane normy stężenia

Poziom mg mmol/l
Wysoki poziom >60 >1,55
Średni poziom Od 40 do 59 Od 1,03 do 1,52
Niski poziom, podwyższone ryzyko <40 dla mężczyzn
<50 dla kobiet
<1,03

Lipoprotein o niskiej gęstości – ‘’zły cholesterol’’.

Formuje blaszki miażdżycy, które zwężają lumen naczyniowe i przyczynia do naruszenia dostarczenia krwi do organów. Jego wysoko poziom we krwi jest związany z ryzyko rozwinięcia miażdżycy i takich jego objawów jak atak serca.

Poziom mg mmol/l
Bardzo wysoki poziom >190 >4,8
Wysoki poziom od 160 do 189 od 4,1 do 4,9
Bliski do podwyższonego od 130 do 159 od 3,3 do 4,1
Bliski do optymalnego od 100 do 129 od 2,6 do 3,3
Optymalny poziom <100 <2,6
Poziom ogólnego cholesterolu mg mmol/l
Wysoki >240 >6,21
Na pograniczu 200-239 5,2-6,20
Upragniony <200 <5,17

Ostatni jest substancją, która przygnębia działalność tętnicy i serca człowieka. Dlatego, trzeba umieć kontrolować swój cholesterol, tym samym oddalając termin rozwijania się choroby. Ale załatwiając pytanie o tym, jak poniżyć cholesterol we krwi, należy pojąć następujące fakty:

  • 80% od koncentracji tej substancji syntezuje się organizmem dla własnych potrzeb, a 20% nadchodzi tylko z jedzeniem.
  • Szkodliwym jest tylko cholesterol, który trafił razem z jedzeniem, a ‘’własny’’, naprzeciw, wykonuje ważną dla organizmu pracę – chroni komórki od zniszczenia i jest substratem syntezy hormonów płciowych.
  • Istnieje trzy sposoby kontroli cholesterolu we krwi: ograniczone użycie szkodliwych produktów, przyspieszenie metabolizmu tłuszczu i zmniejszenie syntezy ‘’własnego’’ cholesterolu.
  • Kontrolować cholesterol trzeba maksymalnie naturalnymi sposobami.

Pierwszy sposób korekty cholesterolu – jest to właściwa dieta, drugi – aktywność fizyczna z rezygnacją od szkodliwych przyzwyczajeń, trzeci – nienaturalne ograniczenie pojawienia się cholesterolu w organizmie.Dlaczego kontrolować poziom cholesterolu

2

Właściwa dieta przeciw hipercholesterolemii

Jakakolwiek nowoczesna dieta, opracowana z braniem do uwagi strasznej hipercholesterolemii, według określenia nie może być realizowana w praktyce.

Po prostu nie można zrezygnować od jedzenia zwierzęcego, w którym zawiera się ta substancja. A w produktach pochodzenia roślinnego jego być nie może, ponieważ w roślinach niema biochemicznych mechanizmów tego syntezy. Oznacza, sposoby optymizacji diety, która poniża cholesterol we krwi, będą następujące.

1. Ograniczenie produktów z ogromną ilością cholesterolu

Do nich odnoszą się mózg zwierząt, nerki, serce, tłuszcz zwierząt, wątroba, masło, skóra drobiu, mięso karpa, suma, żółtka jajka. Mięso, co jest ważnie, zawiera nie ogromną, a średnią ilość cholesterolu. Można go dołączać do diety codziennie: po 150-200 gram na dobę. Priorytet oddaje się nie tłustym gatunkom: wołowinie, kurczaku, morskiej rybie, i nawet owocom morza. I jeszcze taka dieta będzie smaczna.

2. Priorytet gotowania produkcji zwierzęcej przed smażeniem

Cholesterol w mięsie i tłuszczu zwierzęcym dobre się zachowuje podczas smażenia. Podczas gotowania duża jego części zostaje się w wodzie. Fokus jest prosty, chociaż działający i na pewno pracuje. Gotuj cokolwiek, ale rób to gramatycznie. Według możliwości, częściej wykorzystuj multivarkę.

3. Świeże sałatki! Teraz po prostu są niezbędne

Produkty pochodzenia roślinnego niskokaloryczne, szczególnie zioła i warzywa.

Na dobę można jeść około 800 gram warzyw i około 400 g owoców.

A żeby nie jeść warzywa bez niczego, zrób sałatkę z olejem roślinnym. W takiej sałatce cholesterol nie znajdzie sobie miejsca. Praktykuj to 3 razy na dobę, staraj się, żeby do trzech z pięciu przyjęć jedzenia była dodana świeża sałatka. W sałatce i w jakimkolwiek oleju znajdzie się mnóstwo minerałów, witamin i celulozy. Ostatnia jeszcze ulepsza funkcje trawienia, a bakterie jelitowe z niej zrobią witaminy dla twego organizmu. Ole oleje roślinne, według możliwości, lepiej nie przetwarzać termicznie.

4. Smacznym produktom z witaminami i minerałami – poszanowanie

Przyroda nie leni się – jeśli stworzyła człowieka, to dla niego znalazła dużo zdrowego jedzenia. Taką uważa się jeśli zawiera witaminy i minerały. Są to te same warzywa, owoce, jagody, orzechy, truskawka. Cokolwiek! I nawet produkty pochodzenia zwierzęcego, które poniżają cholesterol we krwi. Na przykład:

  • Morska ryba i owoce morza: bogate na witaminę F, omega hydroksykwasy, minerały. Możesz smacznie ugotować świeżą rybę (tylko należy wiedzieć, jak prawidłowo ją wybrać, żeby się nie zatruć), krewetki, kalmary.
  • Oleje roślinne: nigdy nie zawierały cholesterolu, a tylko witaminy i minerały.
  • Owoce suszone bez kamyczków: te same minerały w innych opakowaniach. Między innymi, owoce suszone zawsze lepiej suszyć bez kamyczków. I prościej to robić w suszarce dla owoców i warzyw.

Właściwa dieta przeciw hipercholesterolemii

5. Gotuj smacznie samodzielnie i odżywiaj się w domu! Przykładowa dieta

Odżywianie się w miejscach publicznych nie szkodliwe, ale korzyści też mało, oprócz się najedzenia. I ono prawie zawsze kaloryczne, to znaczy zawiera dużo węglowodanów i tłuszczu. Tłuszcz – jest to ten sam cholesterol. Wkładają jego więcej, żeby zmniejszyć wartość odżywiania i powiększyć dostępność jedzenia dla człowieka. Dlatego, swoją własną dietę należy planować samodzielnie. Nawiasem mówiąc, świeże sałatki można brać ze sobą do pracy w specjalnych pudełkach. Tu jest przykładowa dieta:

  • Pierwsze śniadanie (06:30): miska kaszy jakiegokolwiek pochodzenia z szczyptą cukru. Można 150-250 gram twarogu z mlekiem albo śmietaną.
  • Drugie śniadanie (11:00): świeża sałatka bez oleju i szklanka soku.
  • Obiad (13:00): jakakolwiek nie tłusta zupa z talerzykiem garnirunku i produktami mięsnymi (kotlet, stek) razem z sałatką z warzyw.
  • Podwieczorek (16:00): owocowa albo lekka owocowo warzywna sałatka.
  • Kolacja )19:00): garnirunek z makaron, ziemniaków, ryżu z kotletem.

Przed snem (21:00 – 22:00): szklanka kefiru z biologicznych kultur i zdrowy sen za 30-60 minut.

3

Sposób życia, jako wojownik ze zbędnym cholesterolem

Pomóc poniżyć poziom cholesterolu we krwi może też sposób życia, to znaczy powiększenie fizycznej aktywności organizmu. Tłuszcz i cholesterol aktywnie rozczepiają się tkanką mięśniową, dlatego ruch – jest to skuteczny sposób walki z nimi. Przykłady zmiany sposobu życia następujące:

1. Dynamiczna aktywność fizyczna

Jeśli szybciej pracuje włókno mięśniowe, to więcej kwasów tłuszczowych rozczepia się w nim. Dlatego, ważnie wykonywać ćwiczenia z szeroką amplitudą skurczu mięśni:

  • Wolne chodzenie 40 i więcej minut w dniu, jako rozgrzewka.
  • Można wolny bieg, też w ciągu 40 minut.
  • Ruchliwe gry sportowe, szybkie tańce dynamiczne, seks.
  • Jeżdżenie: na rolkach, łyżwach, nartach, rowerze.
  • Pływanie, skoki na trampolinie.

2. Zrezygnuj z palenia albo zrób maksymalne ograniczenie

Metabolizm substancji, które trafiają z papieros, a też rakotwórczych, zabiera u organizmu mnóstwo witamin. Ale są one potrzebne dla metabolizmu i odprowadzania cholesterolu, a też usunięcia wolnych radykałów. Ostatnie w obfitości stwarzają się podczas rozczepienia tłuszczu mięśniami.

3. Ograniczenie ilości alkoholu

Zrezygnować z alkoholu całkiem wie warto, ponieważ imprezować też trzeba. Ale używaj go mniej.

Na dobę można wypić około 250 ml wina, 40-60 ml mocnego napoju, kufel piwa. Chociaż piwo warko wykluczyć całkiem i zamienić go winem.

Oczywiście lepiej spytać u sprzedawcy, jakie z win on uważaj najnaturalniejszym. A w dobrym winie zostają się smaczne i korzystne składniki winogrona.

4

Farmakologiczne metody walki z cholesterolem

Nie zostały się w stronie od problemu hipercholesterolemii kampanie farmakologiczne. Częściowo właśnie one zaprodukowały tą straszną fobię. Ale, warto zauważyć, że ich środki jednak są skuteczne. Ale jest to bardzo nie jednoznaczny. Nowoczesne środki lekarskie, poniżające cholesterol we krwi, można podzielić na dwie grupy:

  • Środki, zmniejszające szybkość utworzenia cholesterolu w organizmie.
  • Substancje działania pomagającego, które ulepszają metabolizm człowieka.

Pierwsza kategoria leków, poniżających cholesterol we krwi, różnią się poważnym uszkodzeniem mechanizmów syntezy cholesterolu. Właśnie, zostaje uszkodzone utworzenie ‘’własnej’’ substancji, to znaczy tej, która bez pośrednia konwersja będzie wykorzystana dla syntezy hormonów płciowych człowieka i dla stabilizacji membrany komórek.

Jako wynik zastosowanie takich tabletek dla poniżenia cholesterolu we krwi – zmniejszenie jego stężenia. Ale problem nie zostanie rozwiązany, ponieważ ilość cholesterolu, który otrzymujemy razem z jedzeniem zostaje się taką samą, to znaczy, szkody będzie tyle, jak wcześniej.

1. Proste środki obniżające poziom cholesterolu

  • Statyny (lowastatyna, atorwastatyna, fluwastatyna, rozuwastatyna, simwastatyna). W tym momencie najskuteczniejsze są trzy ostatnie. Różnią się one stałym nisko aktywnym uszkodzeniem komórek wątroby. Zastosowywanie ich potrzebuje poważnego kontroli.
  • Sekwestranty kwasu żółciowego ( jest to kolestyramina, kolesewelam, kolestypol). Ich skuteczność jest mniej więcej jednakowa. Przynajmniej te środki stymulują wydanie cholesterolu na utworzenie kwasu żółciowego. Ale zwiększenia ich ilości doprowadza do kamicy żółciowej, uszkodzeniu trzustki i przewlekłego zapalenia trzustki, działania na błonę śluzową dwunastnicy z rozwijaniem zapalenia dwunastnicy. Też możliwe rozwijanie żółciowe zapalenie błony śluzowej żołądka przez rzucenie żółci z powrotem do żołądka.
  • Fibraty (cyprofibrat, fenofibrat, bezafibrat, gemfibrozyl). Jest to całkiem nie zna grupa preparatów, które mają przewagę przed statynami ich działanie bardziej naturalne, ponieważ pomaga rozczepiać ich nadchodzące do organizmu człowieka tłuszcze, drogą powiększenia aktywności potrzebnych enzymów (lipazów w osoczu). I skutków ubocznych one mają mniej, mogą naznaczać się pacjentom z cukrzycą, podwyższając szybkość rozczepienia glukozy.

Zastosowują się środki obniżające poziom cholesterolu przed snem 1 raz na dobę.

Dawkę musi ustalić lekarz, oceniając stężenie cholesterolu we krwi.

Ale w związku z ryzykiem skutków ubocznych i toksycznego uszkodzenia wątroby, przyjmować środki należy kursem i kontrolować aktywność enzymów wątroby 1 raz na 30 dni. Najbardziej bezpiecznymi są fibraty. I ich skuteczność też jest wyższą.

2. Substancje działania pomagającego

Ta kategoria preparatów jest najszerszą, ponieważ składa się ze wszystkich grup kompleksów witamin. One normalizują aktywność enzymów, które odpowiadają za metabolizm tłuszczu i regeneracje cholesterolu. Witaminy tez nadchodzą razem z jedzeniem i stwarzają się z celulozy w organizmie. A substancje mineralne wpływają na aktywność enzymów, szczególnie magnez, żelazo i miedź.

Należy, że w diecie one były zawsze. Jeśli to jest niemożliwe, to kompleks witamin będzie zastępować ich niedobór. Na przykład w oleju lnianym zawierają się ważne składniki mineralne. A zioła, poniżające cholesterol we krwi, nauce nie są znane. Ale ich obróbka termiczna całkiem wyklucza możliwość działania na mechanizm metabolizmu.

5

Wnioski i porady

Rekomendacje, które były nadane w punktach o diecie i fizycznej aktywności, są uniwersalne. One różnią się następującymi charakterystykami:

  • Pasują każdemu, ale skuteczne w różnym stopniu.
  • Mogą, a nawet muszą praktykować się z 20-35 lat i wyżej.
  • Rekomendacje należy przestrzegać na stale.
  • Najbardziej skuteczny sposób – właściwa dieta i fizyczna aktywność.

Według stwierdzeń ekspertów (a wśród nich całkiem modrzy i zdrowe mężczyźni i kobiety), na zdrowie człowieka w większości wpływa jego odżywianie, warunki prawdziwego mieszkania i stopień aktywności fizycznej. Ona bardziej ważne, niż jakość okazania pomocy medycznej. To znaczy, preparaty, które poniżają cholesterol we krwi, warto zachować do starości).

Organizm człowieka bardzo leniwy. Ale zmusić go wypracowywać przyzwyczajenie aktywnie przesuwać się do przodu i prawidłowo odżywiać się, on nie będzie chciał wracać do przeszłego życia. To pracuje mniej więcej w taki sposób: otrzymał cel, cierpiał period adaptacji w ciągu miesiąca – i do końca życia jesteś wolny! A co ważniejsze, nie po prostu wolny, a zdrowy, i będzie żyć dłużej wszystkich innych.



Jeśli znalazłeś błąd w pisowni, powiadom nas, zaznaczając ten tekst i naciskając Ctrl+Enter.

Spodobała się instrukcja?

1 Tak Nie 0

Dodaj komentarz

Podany adres e-mail już jest zarejestrowany. Skorzystaj z Formularza logowania lub wprowadź inny adres e-mail.

Podany login i/lub hasło są nieprawidłowe

Musisz być zalogowany aby móc komentować.