Jak poniżyć poziom kortyzolu we krwi bez leków

Kortyzol charakteryzują jako hormon, który wyrabiają nadnercza w moment stresu. Ten hormon jest niezbędny dla koordynowanej pracy mózgu, normalnego metabolizmu, dla mocy układu odpornościowego, a też innych życiowo ważnych procesów w naszym organizmie.

Symptomami podwyższenia poziomu kortyzolu się uważa:

  • Ostry napad poczucia głodu,
  • Nerwowość i depresja,
  • Nagłe poczucie trwogi,
  • Pojawienie się nadwagi,
  • Szczególnie na poziomie brzucha,
  • Problem z potencją,
  • Choroby układu sercowego naczyniowego,
  • Utrata masy mięśniowej,
  • Ogólne poniżenie odporności.
Wysoki poziom kortyzolu w organizmie mogą wywołać długotrwałe trenowania, niedożywienie, użycie dużej ilości kawy i obciążenia nerwowe. Niska ilość glukozy, jako konsekwencja głodu, razem z filiżanką kawy momentalnie nadmuchuje kortyzol do maksymalnego punktu.

Dlatego, bardzo ważnie dotrzymywać się diety, nie zapominając o pełnym śniadaniu, obiedzie i kolacji. Stałe długotrwałe ćwiczenia w sali sportowej jest nic innego, jak stres dla organizmu i razem z nerwowymi obciążeniami wyczerpują wszystką dostępną energię w organizmie, tym samym podwyższają poziom kortyzolu.

Żeby kortyzol doprowadzić do normy, należy polubić siebie i udzielać sobie uwagę. Jest to już wspomniana twoja dieta z dostateczną ilością białku, tłuszczu i węglowodanów, a też witaminowanego i mineralnego kompleksu, zrezygnuj od szkodliwych przyzwyczajeń albo doprowadź ich do minimum.

Też poleca się chronić spokój w sytuacjach stresowych, przecież kortyzol, zazwyczaj, podwyższony u ludzi z nieobecnością duchownej harmonii, wybrednych, które wpadają w rozpacz przez cokolwiek.

Więcej spaceruj na świeżym powietrzu, zajmuj się samorozwojem, bardzo korzystnie podczas podwyższonym kortyzole pójść na jogę, przecież podobne zajęcia pomagają skoncentrować się na sobie i własnej duchowej równowadze. Oczywiście, fajnie podziała na twoje zdrowie, kontakt ze zwierzętami, spa-procedury i po prostu interesujące hobby. Nadaj różnorodności swemu czasu wolnemu, dołącz poznawcze i relaksujące rzeczy, i będziesz się czuć o wiele lepiej.

My w swoją kolej, zachowaliśmy dla ciebie kilka dokładnych działających porad z doprowadzenia poziomu kortyzolu do normy.

1

Prawidłowe odżywianie

Poniżać poziom kortyzolu we krwi w organizmie należy z prawidłowej diety.

Po pierwsze – wyłączamy ze swojej diety słodką wodę, kawę i jakiekolwiek napoje energetyczne, ponieważ one zawierają ogromną dawkę kofeiny, która nawet nie w dużej ilości stymuluje podwyższenia hormonu kortyzolu. Zamiast tego, pij jak najwięcej zwykłej wody: to nie tylko pozytywnie wskaże się na twojej sylwetce, ale istotnie zniży koncentracje kortyzolu. Dawno wiadomo, że stres i nerwowość nie uwodniają organizm, a nieodwodnienie, w swoją kolej, prowokuje stres i grymaszenie.

Dlatego używaj nie mniej 2 l czystej albo mineralnej wody na dobę, i uda ci się uniknąć tego zamkniętego koła.

Prawidłowe odżywianie jest niemożliwe bez białkowego jedzenia, i nie realne z nadmierną porcją węglowodanów. Stąd wniosek: unikaj słodyczy i używaj jak można mniej pieczywa.

Jeśli chcesz pozbyć się od wysokiej koncentracji kortyzolu w organizmie, o cukierkach, ciastkach, białym chlebie i makaronach warto zapomnieć. Użycie podobnych dań podwyższa cukier we krwi, co bezpośrednio związane z poziomem tego hormonu.Prawidłowe odżywianie

To co warto dołączyć do diety codziennej to tran. Jeśli zaczniesz jeść chociaż by 2 gramy tej substancji, kortyzol zacznie spadać. Po prostu pieść siebie łososiem, makrelą, różowym łososiem.

Oprócz tego, że w tej rybie zawiera się dużo korzyści, ona bardzo smaczna.

2

Herbata zamiast kawy

Wielbicielom zacząć dzień z filiżanki kawy, przyjdzie się zamienić kubkiem czarnej herbaty. Za smakiem dobra herbata niczym nie ustępuje kawie, a twój organizm takie zmiany w diecie oceni i odwdzięczy normalnym poziomem kortyzolu.

Naukowcy udowodnili, że jeśli po stresie wypijesz czarną herbatę zamiast zwykłej kawy, poziom hormonu kortyzol się zmniejszy.Herbata zamiast kawy

3

Medytacja

Ci ludzie, które byli w krajach Dalekiego Wschodu, takich, jak Tajlandia albo Sri Lanka, prawdopodobnie zobaczyli, że buddyści – bardzo towarzyski i zawsze pozytywny naród. Nieskończony uduchowiony spokój i brak grymaszenia muszą być wdzięczne medytacji. Medytując, symulujesz osobliwy nerw, który przeszkadza wyprodukowaniu hormonu stresu w twoim organizmie.

Dla skutecznej medytacji usiądź w spokojnym pokoju albo na przyrodzie. Potem zamknij oczy i powoli rób alternatywę ze wdechem i wydechem, przedstawiając, jak zwalnia swój rytm, a obciążenie – zniknie. Po pierwszej medytacji już odczujesz siebie o wiele lepiej.

Jeśli nie masz możliwości dla medytacji, nie martw się: w tym przypadku, znajdujemy spokojne warunki dla odpoczynku, zamykamy oczy i w myślach przenosimy się w ciche miejsce.

Świetnym wariantem będzie wyobrazić wodospad albo szum fal przybrzeżnych. Wyobraź, że jesteś gdzieś w górach albo na pustej plaży, naokoło tylko woda, zieleń i krzyki mew. Wolno zrób wdech i wydech. Kontynuuj takie działania, aż skrępowanie nie zniknie.Medytacja

4

Oddaj się pozytywu

Naukowe metody badań dawno udowodniły, że śmiesz hamuje wyprodukowanie kortyzolu. Dlatego jest ważnym udzielać czasu samemu sobie i robić to, co wywołuje radość.

Wybierz dla siebie interesujące hobby, więcej komuniku się z pozytywnymi ludźmi, które mogą załadować pozytywną energią na cały dzień, podróżuj i szukaj jakiekolwiek sposoby znaleźć radość.

W moment nerwowości staraj się poczytać anegdotę albo obejrzeć jakieś śmieszne nagranie w Internecie. To odwróci cię od negatywu i wywołując śmiech, poniżą poziom kortyzolu w organizmie.Oddaj się pozytywu

5

Słuchaj muzykę

Przesłuchanie muzyki też normalizuje hormon kortyzol, – jest to też udowodniony fakt.

Nie koniecznie męczyć siebie mantrami, jeśli one ci się nie podobają: możesz słuchać jakąkolwiek muzykę, która działa na cię uspokajająco.

Teraz praktycznie wszystkie telefony komórkowe pozwalają słuchać muzykę, też różnorodne MP3, które nie tracą swojej popularności. Dlatego, jeśli twoja praca związana ze stresem albo idziesz na zadanie, któremu towarzyszą zdenerwowanie, nie zapomnij wziąć MP3 i pobrać ulubione piosenki.Słuchaj muzykę

6

Ćwiczenia anty stres

Okazuje się, nie wszystkie ćwiczenia stymulują poziom kortyzolu. Poruszanie ciała, który praktykują się w pilatesie albo jodze, świetnie dają radę z normalizacją tego hormonu i nie źle rozluźniają organizm. Po takich zajęciach nie tylko osiągniesz lekkość w dusze, ale potrafisz pozbyć się od niepotrzebnych kaloryj.

Dla wykonania ćwiczeń anty stres można zapisać się na jogę albo pilates, wtedy będziesz ćwiczyć w grupie, co pozwoli ci osiągnąć kolegi i po prostu dobrych znajomych.

Też można ćwiczyć w domu, oglądając specjalne nagranie z kompleksem niezbędnych działań. W każdej sytuacji nie pomylisz się i otrzymasz maksimum korzyści dla siebie i swego organizmu.Ćwiczenia anty stres



Jeśli znalazłeś błąd w pisowni, powiadom nas, zaznaczając ten tekst i naciskając Ctrl+Enter.

Spodobała się instrukcja?

3 Tak Nie 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *