Jak pozbyć się od przyzwyczajenia jeść na noc

Chyba w całym świecie, nie znajdzie się panienki, która by nie chciała pochwalić się wysportowaną sylwetką. Oczywiście, danych o przyrody w tej sytuacjo będzie za mało, i będzie potrzebna ogromna cierpliwość żeby nie opróżniać lodówkę przed tym, jak położyć się do łóżka.

Nie trzeba uważać siebie patologicznie bez charakternym, jeśli każdego wieczoru masz skierowanie do lodówki z jedzeniem. Według statystyki, 4 z 5 odchudzających nie mogą się utrzymać żeby nie jeść na noc. I sprawa polega nie w nieobecności siły woli: okazuje się, przyczyną temu jest niewydolność hormonalna.

Jeśli zaliczasz siebie do tych, kto regularnie je w porę nocną, nie martw się. Za naszymi rekomendacjami pozbędziesz się od tego przyzwyczajenia na zawsze.

1

Ustal przyczynę nocnych odwiedzin kuchni

Na prawdę, istnieje dwie przyczyny głodu: fizyczna i emocjonalna.

  • Fizyczny głód pojawia się podczas niedożywienia w ciągu dnia. Nieobecność pełnego śniadania, nie pełny obiad, używanie niedostatecznej ilości kalorii w ciągu dnia – wszystko przeliczone stwarza poczucie głodu fizycznego w czas wieczorowy.
  • Emocjonalny głód jest charakteryzowany inną przyrodą. Denerwowanie, sytuacje stresowe w dzień pobudzają człowieka „zjadać” wszystko co jest w lodówce w czas nocny.
Zazwyczaj, emocjonalny głód zaczyna martwić raptem, a fizyczny wzmacnia się z każdą minutą.

Jeśli złapałeś siebie na myśli, że chcesz na noc pocieszyć siebie czymś słodkim albo słonym, oznacza, przyczyna głodu – emocje.

Ustal przyczynę nocnych odwiedzin kuchni

2

Kontrolujemy emocje

Jeśli poczucie głodu jest wywołane hormonami, to oznacza, że podstawowym zadaniem na najbliższy czas dla ciebie musi stać doprowadzenie hormonalnego balansu do normy. Do takich hormonów odnoszą się: kortyzol, insulina, grelina i leptyna.

1) Kortyzol – hormon stresu. Jego koncentracja we krwi podwyższa się jednocześnie z ilością cukru. Właśnie to i wywoła chęć pojeść. W taki sposób, żeby kłopoty dzienne nie zrobiły się nocnymi, zrzucaj cały negatyw za pomocy ćwiczeń fizycznych (siłownia, pilates, basen), z też medytacja.

2) Insulina przyjmuje udział w przerobieniu cukru. Kiedy cieszysz siebie pieczywem albo batonikami, koncentracja cukru zaczyna przekraczać. Po tym ilość insuliny gwałtownie się zmniejsza, co w swoją kolej, pobudza mocną chęć coś zjeść w nocy.

3) Leptyna – hormon, które daje sygnał organizmu, że ten jest najedzony. Naruszenia w takich komandach pojawiają się podczas używania pustych kaloryj: wyrobów z makaronu, deserów, białego chleba. Dlatego, żeby głód nie martwił cię przed snem, odmów się od takich smakołyków, i zjesz coś korzystne, na przykład, świeże owoce.

4) Grelina podaje sygnały o apetycie. Jeśli zaczniesz jeść często, ale niedużymi porcjami, grelina nie będzie martwić cię błędnymi sygnałami o jedzeniu.

 

Kontrolujemy emocje

3

Nie zapominaj o śniadaniu

Jest przysłowie: śniadanie zjesz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolacje oddaj wrogowi. I jest to na prawdę tak.

Śniadanie – należy wykorzystywać maksymalnie. Nawet będąc na diecie, nie zrobisz przestępstwa, jeśli zjesz coś szkodliwe, ale bardzo smaczne, ale jeśli zrobisz to na śniadanie.

Ciesząc się całkowitym śniadaniem, możesz być pewnym: wszystkie kalorie koniecznie będą stracone w ciągu dnia.

Nie zapominaj o śniadaniu

Dlatego, zapamiętujemy zasadę numer jeden: całkowite śniadanie – powoła nieobecność głodu w nocy.

 

 

4

Oczyść lodówkę i szafkę kuchenną od jedzenia szkodliwego

Pomyśl, które produkty chcesz używać przed snem najczęściej. Zatem zadbaj o ich nieobecności. Zamiast kiełbasy, chipsów, chleba z masłem albo majonezem, i innych produktów kup popcorn, który gotuje się w mikrofalówce, opakowanie kefiru z 1% zawartości tłuszczu i świeżymi warzywami.

Jeśli przed snem powabie cię schowana na górne półce kiełbasa, zrób sobie sałatkę z ogórków, pomidorów, papryki, salatu, jajek i oleju oliwkowego.

Możesz zjeść cały talerz tego dania, ale ilość kalorii będzie równa energetycznej cenności herbatnika.

Oczyść lodówkę i szafkę kuchenną od jedzenia szkodliwego

Jeśli nie możesz zrezygnować ze słodkiego, oddaj pieczywo i ciastka komuś z członków rodziny, albo zjesz ich na śniadanie.

Zamiast tego kup owoce, suche owoce, nietłusty twaróg, jogurt i jesz to podczas pojawienia się chęci zjeść coś słodkiego. Jeśli dusza jednak bardzo prosi słodkiego, zadowól ją herbatą, ale zamiast cukru połóż łyżeczkę miodu.

5

Jedz i pij w ciągu dnia

Żeby organizm nie martwił cię przed snem w pragnieniu pożywić się, daruj mu tą możliwość w ciągu dnia.

  1. Odmów się do słodkiej wody gazowanej. Takie napoje zawierają dużą ilość cukru, który, jak już wiemy, pobudza nocny głód.zamiast tego pij zwykłą niegazowaną wodę – nie mniej 1,5 l dziennie.
  2. Nie zapominaj o przekąskach. Jeśli po śniadaniu albo po obiedzie, odczujesz już za pół godziny chęć coś zjeść znowu, nie ignoruj te pragnienie. Zjesz owoc, sałatkę warzywną albo nietłusty jogurt.
  3. Odżywiaj się prawidłowo. Nie warto myśleć, że węglowodany i tłuszcze szkodzą organizmu. One na prawdę mogą okazać się nie bardzo korzystnymi, jeśli jesz ich w nadmiernej ilości. Węglowodany dają nam energię, a tłuszcze kontrolują metabolizm, a też pomagają zachować młodość organizmu i jego zdrowy wygląd.

Jedz i pij w ciągu dnia

Właśnie dlatego należy używać chleb i makaron, świeże warzywa, owoce, rybę, mięso, a też olej oliwkowy i rzepakowy.



Jeśli znalazłeś błąd w pisowni, powiadom nas, zaznaczając ten tekst i naciskając Ctrl+Enter.

Spodobała się instrukcja?

1 Tak Nie 0

Dodaj komentarz

Podany adres e-mail już jest zarejestrowany. Skorzystaj z Formularza logowania lub wprowadź inny adres e-mail.

Podany login i/lub hasło są nieprawidłowe

Musisz być zalogowany aby móc komentować.