Jak przestać myśleć o złym i zacząć myśleć pozytywnie

Istnieje kilka poziomów realności, w której żyje człowiek i przez pryzmat której dostrzega świat otaczający:

  • Poziom fizyczny.
    Jest to nasze ciało, sposób życia i wszystko, co z nim związano.
  • Poziom socjalnych stosunków.
    Jest to wzajemne oddziaływanie z otaczającymi ludźmi: rodzina, bliscy, przyjaciele, koledzy z pracy, sąsiedzi i t.d.
  • Poziom emocjonalnie-kognitywny.
    Charakteryzuje się naszymi zmartwieniami wewnętrznymi, emocjami i uczuciami, stosunkiem do tego co się odbywa naokoło.
  • Poziom duchowy.
    Przejawia się w naszym napełnieniu wewnętrznym i zachowania na przedmiot kulturowych instalowań, sensów i planów na przyszłość.

Każdy poziom jest pewną realnością ze swymi zakonami, strukturą, pryncypiami, objawami. Oczywiście, osobistość istnieje tutaj i teraz, dlatego życiodajność spowodowana jednoczesnym przeżyciem wszystkich poziomów.

Na przykład, zajmuję się sportem kilka razy w tygodniu. Ćwicząc, dbam o swoim ciele, robię go zdrowszym, ładniejszym, lepszym (poziom fizyczny). Podczas trenowania konsultuję się z trenerem i podtrzymuję kontakt z innymi sportowcami na sali (stosunki socjalne). Podczas trenowania odczuwam emocjonalne podniesienie, ponieważ lubię swoje zajęcie (emocjonalnie-kognitywny poziom). Trenować się systematycznie dla mnie ważnie, ponieważ przy takim podejściu mogę zrealizować to co wymyśliłam – do lata pozbyć się 5 kg (poziom sensu). Funkcjonowanie każdego poziomu i wpływ na nas zależy od skuteczności każdego. Czym więcej w siebie zakładam, tym bogatszy mój świat wewnętrzny, tym skuteczniejsze życie we wszystkich przejawach podstawowych.

Jest to w ideale. Ale na praktyce często odbywa się przeciwnie. Problemy, niezadowolenie życiem, ogólne niezadowolenie sobą i stosunkami, trudności w realizacjo profesjonalnej i t.d. To mówi o tym, że ważne sfery twego życia potrzebują rewizji i korektyw.

1

Z czego zacząć

Oczywiście, jakakolwiek korekcja i analiza sytuacji zaczyna się z siebie. Z twoich życiowych okoliczności i uczuć wewnętrznych. Ponieważ wewnętrzne okoliczności, a też ludzie, mało poddają się zmianom, chociaż nam tego się chce, warto zwrócić uwagę na siebie i zacząć zmiany w sobie.

Z czego warto zacząć? Oczywiście, z emocjonalnie-kognitywnego poziomu, gdzie są włączone nasze zmartwienia, humor, przekonania i t.d.

Do problemów w naszym życiu można mieć różny stosunek:

  1. Można odnosić się do nich, jak do klęski życiowej albo niepokonanego barier na drodze do szczęścia.
  2. A można odrzucić negatywne myśli i ich działanie, zajmując się rozwiązaniem problemu.
Drugi wariant jest konstruktywny, ponieważ możesz zająć się rozwiązaniem problemów. Pierwszy jest destruktywny, ponieważ wydajesz swoją energię i siły na negatyw.

Więc, żeby poprawić swoje życie i stać na drogę konstruktywną, należy pozbyć się od negatywu i myśli negatywnych. Oczywiście, obecność problemów nie przynosi nam radości. Ale nasz nastrój pozytywny pomaga ich rozwiązać szybko i skutecznie.

2

Ćwiczenie „Strumień świadomości”

  • Będziesz potrzebować 2 kartki A4 i długopis.
  • Każdego wieczoru (najlepiej przed snem) zapisuj na kartce wszystko, co przychodzi do głowy.
  • Tekst nie musi być powiązany i napełniony sensem. Nie jest to dziennik w zwykłym rozumieniu.
  • Pisz słowa, które pojawiają się w głowie.

Na przykład siadasz za stół i zaczynaj pisać „stół, długopis, hałas za oknem, ryba, zmęczenie, naprężenie…”

 Ćwiczenie „Strumień świadomości”

Te ćwiczenie polega na tym, żeby „wyrzucić śmieci” z głowy, i w taki sposób zdjąć naprężeni po przeżytym dniu. Naprężenie zrzucone – negatyw poszedł.

3

Reagujemy na problem prawidłowo

Często negatywne myśli są związane z naszym przedstawieniem o sobie, z naszą samooceną. Dlatego, ważnie prawidłowo reagować na własne błędy, nie pozwalać im wpłynąć na stosunek do swego Ja.

W sytuacjach problemowych postaraj się zauważyć swoje reakcje. Możesz zapisywać dla przyszłej analizy. Odpowiedź na następujące pytania:

  • Czy zależał wynik/skutek ode mnie? Jeśli nie zależ, nie ma o czym mówić. Jeśli zależał:
  • Jaki dokładnie błąd popełniłem?
  • Co mogę zrobić, żeby poprawić sytuacje?
  • Co mogę zrobić w tym momencie? Co muszę zrobić później?
  • Czemu mnie nauczył wynik negatywny? Do jakich wniosków przyszedłem?
  • Czy od razu stałem złym i niegodnym człowiekiem? Czy stałem człowiekiem, który popełnił błąd, i przeanalizował możliwości poprawienia sytuacji, który otrzymał doświadczenie od skutków i został się dobrym człowiekiem?

Reagujemy na problem prawidłowo

4

Ćwiczenie „O czym dowiedziałem się dzisiaj?”

Wieczorem przypomnij trzy rzeczy/sytuacji, które stały się w ciągu tego dnia. Dobre albo złe, nie ma znaczenia. Teraz postaraj się odpowiedzieć na następujące pytania:

  • Dlaczego to co się stało ważne dla mnie?
  • Co teraz znam i mogę/umiem, dzięki temu co się stało?

Te ćwiczenie warto wykonywać nie oceniając sytuacje i otrzymane doświadczenie. Przyjmij to co się stało. Ale koniecznie wywnioskuj i zapamiętaj otrzymane doświadczenie.

Ćwiczenie „O czym dowiedziałem się dzisiaj?”

Wykonując ćwiczenie systematycznie, będziesz przyjmować wydarzenia nie jak, coś to co od ciebie nie zależy i dlatego straszne i negatywne, a jak doświadczenie, które uczy. Właśnie w doświadczeniu jest twoja siła. Ono nie może być złym. Dlatego, że nawet jeśli pomyliłeś się, to teraz wiesz jak robić/mówić więcej nie trzeba. Jest to pozytyw.

5

Zrób spis zadowoleń

Często skupiamy swoją uwagę na negatywnych myślach, ponieważ w życiu mamy mało pozytywu. Zrób spisek zadowoleń z 30 punktów. Są to te rzeczy, niech nawet drobne, które napełniają ciebie energią, podobają się ci, napełniają dobrem i spokojem. Codziennie dodawaj sobie chociaż jedno zadowolenie.

Zrób spis zadowoleń

Przez jakiś czas, negatywnym myślom po prostu nie zostanie się miejsca w głowie! Ponieważ będzie zajęty tym, co przyniesie tylko zadowolenie.

6

Nawyk myśleć „źle”

Nam chce się być pozytywnymi. Wesołymi. W dobrym humorze. Nikt nie powie: „Chcę być złym i negatywnym!”.

Ale jednak, nadmierna koncentracja na negatywnych myślach, która staje się patologiczną i staje się sposobem na życie, może mieć głębokie psychologiczne przyczyny.

Prawdopodobnie, jest to komfort i zachowana wygoda od obecnego stanu.

Człowiek-negatyw ma dużo korzyści. I sąsiedzi słyszą o śmiertelnej chorobie jakiegoś kuzyna sąsiadki matki, i na pomóc krewnych i przyjaciół zawsze można liczyć, i na szczególny stosunek w pracy, jak do nieszczęśliwego człowieka i t.d.

Pomyśl o tym, jakie wygody otrzymujesz od swych myśli negatywnych? Bądź uczciwy ze sobą.

Nawyk myśleć „źle”

Jeśli korzyści jednak są, postaraj się zadowolić swoje zapotrzebowania w inny sposób, bez orientacji na innych. Samodzielnie. Bez obecności wygody symptom zniknie.



Jeśli znalazłeś błąd w pisowni, powiadom nas, zaznaczając ten tekst i naciskając Ctrl+Enter.

Spodobała się instrukcja?

1 Tak Nie 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *