Jak przestrzegać dietę Bormentala: dziennik, kaloryczność, ważenie, jadłospis

Dietę, którą stworzył i opatentował doktor Bormental w 2001 roku, najpierw była dostępna wyłącznie dla klientów jego kliniki. Z czasem odnalazła ona fantastycznej popularności dzięki swojej łatwości i skuteczności.

Dieta Bormentala bazuje się na tablice kaloryczności, która włącza spis produktów i ilość zawierających się w nich kalorii w rozliczeniu na 100 gram. Podstawowe e chudnącemu człowieku nie trzema rezygnować z ulubiony, ale szkodliwych dla sylwetki produktów, a też niema konieczności cały czas robić fizyczne ćwiczenia. Warto wybrać dla siebie niezbędną ilość kalorii, którą musisz użyć w ciągu dnia, i jeść co się zachce, aby tylko ilością kalorii nie przekroczyła normy.

Odchudzanie według opracowań doktora Bormentala może pochwalić się ogromną ilością pozytywnych opinij. Taka dieta nie ma żadnego działania psychologicznego, i osoba która odchudza nie odczuwa, że jej czegoś nie wystarcza. Oprócz tego, że za pomocy tej diety można normalizować metabolizm, też możesz ulepszyć samopoczucie i za krótki termin pocieszyć siebie ładną sylwetką.

1

Należy prowadzić dziennik

Jedne z aspektów diety Bormentala polega na tym, że należy koniecznie prowadzić dziennik.

Oczywiście dużo możesz zapamiętać, ale dla możliwości analizować, warto robić niektóre zapisy.

Jeśli zdecydowałeś się chudnąć według tej metodzie, każdego dnia w ciągu doby zapisuj produkty, ich ilość i kaloryczność, które spożywasz. Profesjonalni diet stwierdzają, że dla odchudzania bez szkody dla zdrowia dla kobiety należy używać 1200 kalorii, a dla mężczyzny – 1400. To odnosi się do osób, które mają nie bardzo aktywny sposób życia. Jeśli długo pracujesz fizycznie, ilość użytych codziennie produktów musi zwiększyć się na 200 kalorii.

Jeśli będzie prowadzić dziennik z zapisami objętości zjedzonych produktów, będzie ci łatwiej korektować jadłospis, żeby zmieścić się w 1200 kaloriach, a też wykluczyć albo dołączyć niektóre produkty w potrzebnej wadze.

Nie patrząc na to, że ta metoda nie wyklucza użycie konkretnego jedzenia, jednak dla ciebie będzie lepiej wykluczyć z diety smażone jedzenie, ziemniaki, majonez i biały chleb. Ostatnie jedzenie ma być minimum 4 godziny przed snem.Należy prowadzić dziennik

2

Tablica kaloryczności i ważenia

Kiedy na pewno zdecydowałeś się chudnąć za pomocy rekomendacji Bormentala, twymi wiernymi przyjaciółmi muszą stać waga i tablica kaloryczności.
  • Ważenie musi przeprowadzać się na codziennej podstawie w tym samym czasie.
  • Tablicę kaloryczności lepiej wydrukować i powiesić na lodówce, też można zachować w laptopie, to znaczy zawsze musi być na widocznym miejscu.
  • Przed jedzeniem weź do uwagi wszystkie produkty, które masz zamiar zjeść, poważ ich na wadzę kuchennej, policz ilość kalorii i tylko po tym możesz to jeść.
  • Takie manipulacje warto przeprowadzać z każdym produktem, który masz zamiar zjeść, nawet ‘’niedużym kawałkiem’’, który od tego czasu SIĘ LICZY.

Z czasem nauczysz się to robić automatycznie, a jeśli jakiś pewny produkt używasz bardzo często, to żadne liczenia nie będą ci potrzebne, od razu zapiszesz ilość zjedzonych kalorii.

I kaloryczność i twoją codzienną wagę należy zapisywać do dziennika.
Tablica kaloryczności i ważenia

3

Metoda diety

Podstawowe zasady tej diety polegają na następującym.

  1. Odżywiać się minimum 4 razy w dniu. Jeśli odżywiania będzie rzadziej, to uwolni proces metabolizmu, i nie zmożesz stracić na wadze.
  2. Czas między każdym jedzeniem nie może być więcej niż 4,5 godziny.
  3. Ostatnie danie w dniu – nie później 4 godzin do tego, jak pójść do łóżka.
  4. Śniadanie ma być najbardziej obfity, jeśli masz zamiar zjeść ‘’szkodliwe’’ produkty, zjesz ich na śniadanie. Kolacja ma zawierać 10% ogólnej ilości zjedzonych za dzień kalorii.
  5. Jeść należy powoli. Trwałość jedzenia jednego posiłku musi być nie mniejsza 15 minut.
  6. Po każdym posiłku musisz zostawać się trochę głodnym. Z czasem ten dyskomfort zniknie.
  7. Co dwa tygodni należy przeglądać dziennik i oceniać wyniki.

Oprócz koniecznych postulatów diety doktora Bormentala, warto pamiętać, że każdego dnia ci należy używać niezbędną ilość białka. Jest to – jakiekolwiek mięso – cielęcina, wołowina, kurczak, wieprzowina nie tłusta, ryba, fasola, twaróg. Oprócz tego, nie zapominaj częstować się świeżymi owocami, suszonymi owocami, jakimikolwiek orzechami i produktami mlecznymi, które zawierają niedużą ilość tłuszczu. Przed użyciem dania wypij szklankę chłodnej wody, a w ciągu doby – nie mniej 1,5 l wody, ale nie liczy się do tej ilości herbata, kawa, soki, albo woda gazowana, którą lepiej w cale wykluczyć.

Nawet jeśli dieta nie przewiduje ćwiczeń, nie odmawiaj sobie w spacerach na piechotę, masażu, i pracą w domu. Pójdzie ci to na korzyść.
Metoda diety

4

Jadłospis diety

Dla pierwszego tygodnia menu lepiej opracować wcześniej z dokładnym rozpisaniem kalorii. Układać zespół dań należy w taki sposób, żeby codziennie miałeś bogate na białko produkty, kwaśno mleczne wyroby, a też alkohol jeśli nie wykluczyć w cale, to maksymalnie ograniczyć. Jeśli przekroczyłeś należną ilość kalorii, nie martw się bardzo, głównie żeby nie było to systematycznie.

Zapamiętaj, że waga może nie zmieniać się w ciągu trzech tygodni – jest to normalnie, w taki sposób organizm wykonuje funkcje ochroną. Też będzie korzystnie kąpać się w wannie z sodą albo solą morską.

Przybliżony jadłospis według tej diety:

Śniadanie (350 kkal):

  • Gotowana kasza 100 g
  • Gotowany kurczak 80 g
  • Ser żółty 10 g
  • Twaróg 90 g
  • Miód 1 łyżeczka

Drugie śniadanie (250 kkal):

  • Zupa z kury domowej 300 g
  • Śmietana 15% 1 łyżeczka
  • Pieczywo pełnoziarniste 1-2 kawałki
  • Zefir 0,5 szt.
  • Herbata niesłodka 200-250 ml

Obiad (200 kkal):

  • Gotowane warzywa 150 g
  • Ryba pieczona 50 g
  • Kompot 200-250 ml

Kolacja (270 kkal):

  • Ryż na paru 80 g
  • Gotowana cielęcina 80 g
  • Pomidor nieduży 75 g
  • Czekolada 15 g
  • Niesłodka herbata 200 250 ml

Druga kolacja (230 kkal):

  • Rosół z kurczaka 300 g
  • Śmietana 10% 1 łyżeczka
  • Pieczywo pełnoziarniste 1 kawałek
  • Banan 1 szt.
  • Kefir nietłusty 1 szklanka



Jeśli znalazłeś błąd w pisowni, powiadom nas, zaznaczając ten tekst i naciskając Ctrl+Enter.

Spodobała się instrukcja?

0 Tak Nie 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *