Jak wybrać syntezator

Syntezator – jest to instrument muzyczny, który stwarza dźwięki. Istnieje kilka rodzajów syntezatorów:

  • syntezator początkowego poziomu, one będą pasować dla tych kto tylko chce zapoznać się z tym instrumentem;
  • pół profesjonalne syntezatory, ich często wykorzystują wykonawce, którzy już mają doświadczenie pracy z nimi i występujące na publice indywidualnie;
  • profesjonalne syntezatory – najbardziej jakościowe, ich wykorzystują w pracy kompozytorzy i aranżerowi;
  • cyfrowe pianino, różnią się one od zwykłych syntezatorów, tym że ich gra bardzo podobna no grę pianino i brzmi ono też, jak zwykłe pianino.

Wybór tego instrumentu będzie zależeć od sfery, w której go wykorzystasz.

1

Producenci

Na dzień dzisiejszy głównym producentem cyfrowych klawiszowych instrumentów są Yamaha, Roland i Korg – japońskie kampanie.

Oczywiście istnieją i inne kampanie, które produkują jakościowy produkt, ale zazwyczaj specyficznego charakteru. Ale jeśli potrzebujesz instrument szerokiego profilu, to na pewno, będą to instrumenty z wyżej przeliczonych kampanij. Mało znanych chińskich producentów i ich produkcje warto rozpatrywać, ale tylko w przypadku jeśli potrzebujesz tanią zabawkę na krótki czas.

2

Klawisze

Klawisze syntezatora wariują się od mikro do standardowych.

Nie zależnie od celu zakupienia tego urządzenia wybieraj klawisze standardowego rodzaju, żeby potem nie uczyć się na nowo.

Ponieważ w sferze profesjonalnej wykorzystują syntezatory z klawiszami standardowego rozmiaru.

Ilość klawisz – jest to ważny element podczas wyboru instrumentu. Standardowy syntezator składa się z 88 klawisz i dalej są syntezatory z ilością klawisz od 76 do 61 odpowiednie z ilością oktaw od 6 do 5 i niektóre w trzema dodatkowymi klawiszami. Wszystkie klawisze wykorzystują się rzadko, dlatego należy wybrać instrument z średnią ilością klawisz i oktaw.

Klawiszepiano-385467_1280-e1458831408172-1024x522

3

Dynamika klawiatury

Istnieje dwa rodzaje klawiatury:

  • aktywna,
  • pasywna.

Ich różnica polega na tym, że w aktywnej – tembr dźwięku i jego głośność zależy od zastosowanej siły podczas naciśnięcie klawisz, a w pasywnej głośność dźwięku nie zależy od zastosowanej siły. Specjaliści polecają kupować dynamiczną, to znaczy aktywną klawiaturę.

4

Polifonia

O tym można rozmawiać długo i dokładnie, ale nie będziemy tego robić tylko dlatego, że będzie ci to trudno zrozumieć. Powiemy tylko podstawowe rzeczy.

Należy wybierać syntezator z polifonią od 48 i wyżej.

To pozwoli ci podczas naciśnięcia jednej klawiszy otrzymać dodatkowe dźwięki – bas, akord.

Polifonia

5

Tembry i style

Wybieramy zakres 100 rytmów i tyle samo dźwięków. To pomoże z czasem ustalić i pojąć, co ci się podoba.

Tembry i style

6

Nagrywanie wielościeżkowe albo sekwencer

Ta funkcja jest niezbędna podczas wykonania ‘’ścieżki” to znaczy, gramy partię na fortepiano, nakładamy partię perkusji, gitary i t.d. Jest to praca sekwencera. Ilość dróżek sekwencera – od 1 do 17.

7

Zewnętrzne nośniki i łączniki

Stworzyłeś arcydzieło i teraz trzeba go zapisać. Idealny wariant jeśli są wbudowane gniazda, to znaczy można zapisać muzykę na zewnętrzne nośniki. W porządku koniecznym muszą być łączniki dla podłączenia słuchawek, różnej aparatury i pedałów.

Wnioski

Wnioski

W tym artykule uczyliśmy podstawowe jakości i charakterystyki syntezatorów. Postaraliśmy się nie ciężko i dostępnie wytłumaczyć, jak samodzielnie wybrać ten instrument i na co w pierwszą kolej należy zwracać uwagę podczas wyboru. Stwarzaj arcydzieła muzyczne! A my będziemy cieszyć się, że chociaż trochę pomogliśmy na twojej drodze do sukcesu!



Jeśli znalazłeś błąd w pisowni, powiadom nas, zaznaczając ten tekst i naciskając Ctrl+Enter.

Spodobała się instrukcja?

1 Tak Nie 0

Dodaj komentarz

Podany adres e-mail już jest zarejestrowany. Skorzystaj z Formularza logowania lub wprowadź inny adres e-mail.

Podany login i/lub hasło są nieprawidłowe

Musisz być zalogowany aby móc komentować.