Jak wyleczyć  guzki na nogach za pomocy ćwiczeń

W medycynie tradycyjne pojęcia ‘’guzki’’ i ‘’kostki’’ na nogach nazywają się ‘’koślawa deformacja stóp’’. Całkiem rozpowszechniona choroba, która dotyczy 70% ludności. Głownie dotyczy ten problem kobiet.
Pojawia się często u tych, kto dużo czasu spędza na nogach, często chodzi na wysokich obcasach lub nosi nie wygodne obuwie. Też może być dziedzicznym. Towarzyszy choroba zazwyczaj okropnym bólem. Stopy tracą estetyczny wygląd. Wybór butów robi się ogromnym problemem.
Jeśli nie zauważyć deformacje w czasie i nie okazać niezbędnej pomocy, sytuacja może być nie do poprawy. Wtedy jedynym wyjściem – jest ciężki i bolesny zabieg operacyjny.

Na pierwszych etapach chorowania, ten problem da się rozwiązać przy pomocy fizycznych ćwiczeń od guzków na nogach.

One również świetnie pasują dla profilaktyki chorowania.

Będziesz potrzebować:
1

Pozycja lotosu

Stopy muszą być nagie. Żeby wykonać te ćwiczenie należy usiąść w pozycje lotosu. Noga z deformacją stopy musi być na górze.

Pozycja lotosu.

Podczas ćwiczeń śledź za oddychaniem. Nie zatrzymuj go. Oddychaj równie, spokojnie.

  1. Naciśnij kciukiem pod guzkiem i leciutko pokręć im w tym punkcie.
  2. Drugą ręką weź duży palec nogi i ciągnij na siebie. Podczas takich ruchów możesz odczuwać ból. Nie musi ciebie to zatrzymywać. Bolesne odczucia z czasem miną.
  3. Jak tylko ból minie, przesuń palec ręki w inne bolesne miejsce pod guzkiem. Duży palec nogi kontynuuj ciągnąć na siebie.
  4. Po tym, jak ból minęła, obracaj ręką duży palec nogi 10 razy za strzałką zegarkową, i 10 razy przeciw.
  5. Potem włóż palce ręki między palcami nogi. Przeprowadzaj ich do tego momentu, aż nie zostaną palce ręki przesunięte do końca.
  6. Zaciskając palce między sobą obu końcówek, wykonaj ruchy w różne strony, po 10 razy w każdą. Przy tym kciuk musi obwijać duży palec nogi i masować miejsce pod guzikiem.
  7. Po procedurze potrząśnij nogą.

Powtórz ćwiczenie na drugą nogę.

Wykonuj ćwiczenie codziennie. I już za 7 dni zauważysz pozytywne zmiany.

2

Ćwiczenia na stojąco

Zdejmij skarpetki. Ustaw się prosto. Nogi postaw razem w taki sposób, żeby kostki mocno były przyciśnięte do siebie.

  1. W takiej pozycji ustaw się na palce. Postój w takiej pozycji kilka sekund. Pięty też muszą być przyciśnięte.
  2. Następna pozycja. Nogi znajdują się obok siebie, i nie dają guzkom wystawać.
  3. Powtórz ten ruch kilka razy.
  4. Potem ustaw się w wygodną dla ciebie pozycje. Zacznij kierować palce w inne strony, zatrzymując ich w takiej pozycji na kilka sekund.
  5. Postój w stanie swobodnym jeszcze kilka sekund i powtórz ćwiczenie. Zrób tak parę razy.

Kontynuuj robić ćwiczenia codziennie, z konieczności, kilka razy dziennie. Za parę dni ból zacznie przechodzić. Guzki stopniowo będą się zmniejszać.

3

Ruchy na kolanach

  1. Postaw się na kolana.
  2. Ugnij stopy w stawach skokowych, żeby palce były ugięte pod tył. Musisz wspierać się palcami o podłogę. W takim stanie ważnie, żeby do podłogi były przyciśnięte wszystkie palce.
  3. Połącz pięty i kostki.
  4. Nie zmieniając pozycji stóp, opuszczaj się miednicą na pięty. Siedź 30 sekund.
  5. Powoli się podnieś. Potwórz ćwiczenie minimum 10 razy.

Należy wykonywać takie działania w kompleksie z innymi ćwiczeniami. Wtedy do efektu dojdziesz szybciej.

4

Specjalne chodzenie

Te ćwiczenia pomogą wyleczyć stopę, pozbyć się guzków, pozbawią cię od bólu i obrzęku.

  1. Ustaw się na palcach.
  2. Wyprostuj postawę ciała. Maksymalnie mocno staraj się ciągnąć się do góry. Musi pojawić się odczucie, jak niby możesz polecić.
  3. W ciągu 1 minuty chodzimy w takiej pozycji w różne strony. W taki sposób wzmacniamy stopę.
  4. Dalej ustawiamy nogi na zewnętrzną powierzchnie stopy. Chodzimy w takiej pozycji około 1 minuty.
  5. Potem ustawiamy się na dożylne powierzchnie stopy i dalej się poruszamy.

Powtórzmy te same działania, ale stojąc na piętach.

5

Ćwiczenia z krzesłem

Jeśli często będziesz wykonywać ćwiczenia, bóle będą się zmniejszać. Odpowiednie, w takiej pozycji potrafisz posiedzieć dłużej.

  1. Weź krzesło. Przytrzymując się za tył krzesła, ustaw się na palcach.
  2. Nie odrywając palce od podłogi, postaw się na kolana. W taki sposób, rozciągniesz stopy. Dosyć bolesne odczucia. Siedź w takiej pozycji jak najdłużej.
  3. Trzymaj się za tył krzesła. Rób zmiany: ustaw się na pięty, potem na palce, dalej na kolana. Ruchy muszą być płynne.

Następne ćwiczenie z tego kompleksu.

  1. Trzymaj się za krzesło.
  2. Rób kręcone poruszania stopami. Kolana staraj się utrzymywać, jak najniżej.
  3. Powtarzaj ruchy w różne strony.

Na pierwszych stadiach, rób około 15 takich ruchów, stopniowo zwiększając ilość.



Jeśli znalazłeś błąd w pisowni, powiadom nas, zaznaczając ten tekst i naciskając Ctrl+Enter.

Spodobała się instrukcja?

1 Tak Nie 0

Dodaj komentarz

Podany adres e-mail już jest zarejestrowany. Skorzystaj z Formularza logowania lub wprowadź inny adres e-mail.

Podany login i/lub hasło są nieprawidłowe

Musisz być zalogowany aby móc komentować.