Jak za pomocy zwykłych ruchów pozbyć się od żylakowatości

Ćwiczenia fizyczne – główny wróg choroby żylaków. Za ich pomocy można uchronić siebie od ryzyko zachorować żylakowatością, uwolnić rozwój albo, dla tych kogo ten problem już dotyczy, wyleczyć żylakowatość.

Dzisiaj pokażemy wam przykłady specjalnych ćwiczeń dzięki którymi uda się zrobić profilaktykę choroby, a też wyleczyć żylakowatość. Wykonując te ruchy, mięśnie goleni będą ściskać się, ściskać przy tym żyłki i wypychać krew do góry w kierunku do serca. Cym mniejsza ilość krwi zostaje się w żyłkach, tym mniej rozciąga się ścianka żylna. Powodzenia!

1

Ćwiczenia dla profilaktyki

  1. Podnieś się na paluszki i przestąpaj z prawej nogi na lewą. Zrób 10 ruchów. Opuść się na pięty, podnieś paluszki. Przestąpaj 10 razy. To same powtórz, tylko wyginając stopy na zewnętrzną stronę. Zatem, 10 przestąpień na wewnętrznych częściach stopy. Powtórz cały kompleks ćwiczeń od początku jeszcze po 2 razy.
  2. Nogi na szerokości barek. Podnoś się na paluszki maksymalnie wysoko. Utrzymuj taką pozycje 10-15 s.
    Wszystkie ćwiczenia należy wykonywać po 3 podejścia. Podczas regularnych zajęć, ilość podejść należy powiększać.
  3. Kręcenie prawą stopą po kołu 10 razy za strzałka zegarkową, zatem – przeciw. To samo z lewą nogą.
  4. Usiądź. Wyciągnij nogi. Nie odrywając ich od podłogi zginaj ich we wszystkich stawach: biodrowym, kolanowym, skokowym. I wracaj się do równej pozycji.
  5. Usiądź równie, nogi wyciągnięte, proste. Wykonujemy ruchy mednicą, wyciągając to jedną, to drugą nogę. 10 „kroków”, do przodu, 10 – do tyłu.
  6. Połóż się na plecy, przyciśnij do podłogi dolną część pleców. Oderwij nogi od podłogi prostopadle. Zrób kołowe kręcenia stopami.
  7. W pozycji leżącej wykonuj nogami ruchy „rowera”. Dolną część pleców nie odrywaj od podłogi.
  8. W takiej pozycji, na wejściu ugnij nogę w kolanie, kieruj do piersi. Na wydechu wyprostuj ją i opuść na podłogę. Ruchy wykonywać dwoma nogami.

Ćwiczenia dla profilaktyki

2

Gimnastyka podczas żylakowatości

Wszystkie ćwiczenia należy wykonywać w pozycji leżącej. Pasują dla leczenia nie zaniedbanych stanów. Wykonując ruchy, kontroluj wdech i wydech. To lżej kontrolować, kładąc rękę na brzuch.

Ćwiczenia dla leczenia żylakowatości prawie identyczne z profilaktycznymi. Ale dla osiągnięcia efektu leczniczego, ich należy wykonywać dwa razy dziennie: rano i wieczorem. Zaczynaj od obciążeń średnich.

Jeszcze kilka ćwiczeń, które są skuteczne podczas żylakowatości:

  1. Podnieś nogi do góry pod kątem 90 stopni. Stopy skręcamy i wyciągamy.
  2. Naciągnij stopy na siebie, potem zabierz ich w różne strony i połącz razem.
  3. Rozwiedź nogi trochę szerzej i zrób kilka kręceń stopami. Zrób po kilka kręceń w każdym kierunku.
  4. Opuść nogi na podłogę. Stopy i kolana równolegle do siebie na szerokości mednicy. Zrób 10-15 ruchów.
  5. Wyciągnij jedną nogę, drugą zegnij w kolanie. Rób to po kolei.
    Wykonując ćwiczenia fizyczne, goleń skręca się, ciśnie na żyły i pomaga krwi płynąć do góry. Na górze w żyłach są zastawki, które przekrywają dostęp wracania krwi do dołu.
  6. Opuść nogi. Ze wdechu podnieś nogę do siebie. Z wydechem weź stopę na siebie i opuść nogę do dołu. Powtórz ruchy każdą nogą 4-5 razy. Dolna część pleców musi mocno przyciskać się do podłogi.
  7. Przejdź do ćwiczenia „rower”. Aktywnie pracuj nogami, starając się poruszać się przez opór. Wyobraź, że powietrze stawia opór rucham twych nóg.
  8. Opuść nogi, zginając ich w kolanach. Oderwij głowę od podłogi. Prawe kolano pociągnij do siebie, lewe wyciągnij do przodu. Po kolei zmieniając pozycje nóg. Zrób 15 powtórzeń.
  9. Za pomocy rąk, rozmieść dłonie pod plecy, ustaw się w „brzozę”. Podnieś w pionowe położenie korpus i miednicę. Nogi wyciągnij do góry. Dłoniami przytrzymuj plecy. Zostawaj się w pozycji tyle czasu, ile wytrzymasz.
  10. Wyciągnij ręce wzdłuż tułowia. Skieruj nogi za głowę i powoli, za kręgiem opuść korpus na podłogę.

Zakończ ćwiczenie lekkim masażem nóg. Pomasuj każdy palec, stopy, pięty. Lekkimi ruchami kołowymi poruszaj się od stopy do góry.

3

Joga

Pozbyć się od gwiazdeczek na nogach można za pomocy jogi.

Joga

  • Na przykład, ustaw się na paluszki. Na głębokim wdechu podnieś ręce do góry. Na wydechu wracamy się do zwykłej pozycji. Nie zapominajcie o oddychaniu. Rób ruchy kilka razy.
  • Ustaw się w pozycje „brzozy”. Stojąc na łopatkach, rób niewielkie ugięcia w różne strony. Te ruchypolepszą płynięcie krwi, limfy w ciele.
  • Możesz praktykować pozycje na stojąco. Trochę ugnij korpus. Na pełnym wydechu pociągnij ściankę brzucha do kręgosłupa. Zatrzymaj oddychanie, ile można utrzymać.
Wnioski

Wnioski

Przed zastosowaniem jakiejkolwiek z metod dla leczenia żylakowatości, skonsultuj się z lekarzem, żeby uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji albo pogorszeń.

Życzymy zdrowia i długich lat!



Jeśli znalazłeś błąd w pisowni, powiadom nas, zaznaczając ten tekst i naciskając Ctrl+Enter.

Spodobała się instrukcja?

0 Tak Nie 0

Dodaj komentarz

Podany adres e-mail już jest zarejestrowany. Skorzystaj z Formularza logowania lub wprowadź inny adres e-mail.

Podany login i/lub hasło są nieprawidłowe

Musisz być zalogowany aby móc komentować.