Żeby wygodnie sprzedać swoje usługi (towar) należy prawidłowo rozumieć cały sens oferty komercyjnej. Słowa zawsze potwierdzają się faktami! W biznesie – jest to zasada numer jeden.
Nie trzeba czekać aż ktoś pozytywnie odreaguje na twoje słowa. Działaj! Złóż kompetentną, dokładnie spowodowaną i konkretną ofertę, napisz wszystkie szczegóły na papierze, i wtedy droga do sukcesu będzie przełożona.
Z czego zacząć
Część wprowadzająca twego tekstu działa na skuteczne zakończenie przyszłego dialogu. Wszystko co napiszesz na początku wykaże u czytacza chęć dowiedzieć się: „A co będzie dalej?”.
Po pierwsze, ustal dla siebie konkretny spis potencjalnych klientów. Dalej, zacznij pisać indywidualne zwrócenie. Będziesz potrzebować zwykły szablon.
Adaptuj klienta wobec siebie, dołącz do zwrócenia kilka indywidualnych wyrazów, adresowanych konkretnie mu, znajdź wskazówki.
Na początku oferty możesz skorzystać się następującymi przedmiotami obrabianymi:
- Wykorzystuj konkretne wyrazy z poprzedniej rozmowy z klientem, daj zrozumieć, że rozmowa była dla ciebie ważną. Koniecznie przypomnij i prezentacjach i artykułach, które widziałeś na stronie kampanii klienta, albo w prasie.
- Zainteresuj klienta swoimi znajomościami i jego kampanii. Rozwijaj temat sprzedaży swego towaru (usługi) w kontekście: „Potrzeba potencjalnego klienta w moim towarze (usłudze) ważniejsza własnej.”
- Naucz się statystyki, która będzie interesującą potencjalnemu klientowi. I postaraj się zrobić tak, żeby ta informacja znajdowała się nie w oficjalnych źródłach. Niech to będzie głosowanie internetowe o popularności towaru czy usługi, przestawionych kompanią klienta (jako przykład).
Wyżej ukazane fragmenty przedmiotów obrabianych mogą zrobić twoją ofertę dla potencjalnego klienta bardziej skutecznym. Taka taktyka pokazuje zainteresowanie właśnie jego postacią, i pomoże ci przekonać klienta w własnej ważności dla ciebie jako przyszłego partnera.
Rozpowszechnione błędy w prowadzeniu
Nie pisz szablonów! Zawsze przemyśl każdy wyraz. Postaw siebie na miejsce adresata i przeczytaj napisany tekst. Jakikolwiek wyraz może zostawić twoją propozycje bez rozpatrzenia. Taki tekst z pierwszych zdań nie zainteresuje klienta.
Przykłady głównych błędów:
- Samochwalstwo nadawcy. Należy wiedzieć, kiedy zastosowywać taktykę „samochwalstwa”. Nigdy nie pisz informację o swoich osiągnięciach na początku pisma. To wywoła tylko denerwowanie u adresata.
- Pochwalne ody adresatowi. Nie pochlebiaj! Jeśli chcesz wyrazić swoje zachwycenie w stronę przyszłego partnera, rób to maksymalnie konkretnie: „reklamowe idei ciekawe”, „oryginalny projekt”, „konkurencyjna produkcja” i t.d.
- Krytyka. Utrzymuj się od wypowiedzi w adres klienta, robiąc uwagi jego reklamie albo produkcji. Można po prostu dać radę (ale tylko, jeśli twoje znajomości w tym pytaniu pozwalają to zrobić).
Opis usługi (towaru)
Kiedy przystąpisz do głównego procesu – opisu właśnie oferty, staraj się unikać „głośnych wyrazów”, napisz konkretnie.
- Poprzednio pomyśl jakimi wyrazami będzie korzystać się podczas napisania tekstu.
- Znajdź konkretne argumenty w korzyść swego towaru (usługi), można porównywać.
- Spróbuj przekonać klienta w konieczności zawarcia oferty firmy.
- Kieruj się zdrowym rozsądkiem.
W tym kontekście można zaprezentować klientowi dokładny schemat współpracy. On musi wiedzieć, jak wszystko będzie odbywać się na każdym etapie.
Napisz dokładny plan prac i czas wydzielony na spotkania, zebrania (niech to będzie dopełnienie do oferty w wyglądzie tablic, grafików, schematów.
Unikalna propozycja sprzedaży
Nie ma znaczenia, co proponujesz, ale u twej propozycji musi być to, co opłacalnie odróżnia cię od innych.
Jaką właśnie ekskluzywną korzyść albo pożyteczność, przyniesie twoja usługa albo towar potencjalnemu klientowi? – pomyśl i określ w 1-2 zdaniach.
Wnioski
O spisie potencjalnych klientów już zadbałeś? Wtedy działaj – zaczynaj dostarczenie oferty komercyjnej. Przed wysłaniem jeszcze raz sprawdź prawdziwość informacji kontaktowej (adresy, strony internetowe, imię i nazwisko klientów).
W zakończeniu pisma napisz kilka wyrazów, które zainteresują klienta: „zadzwonić”, odpowiedzieć na zapytanie”.
Koniecznie ukaż swoją informację kontaktową.
Jeśli znalazłeś błąd w pisowni, powiadom nas, zaznaczając ten tekst i naciskając Ctrl+Enter.
Dodaj komentarz